Українці, які через війну залишили країну, часто стикаються зі складнощами при оформленні спадщини. Що робити, якщо ви перебуваєте за кордоном і не можете особисто бути присутніми в Україні, розповіли в Центральному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції
Існує два способи подачі заяви про прийняття спадщини.
- Особисто звернутися до нотаріуса в Україні.
- Надіслати заяву поштою, попередньо засвідчивши підпис у нотаріуса чи консульстві України за кордоном.
Що потрібно зробити за кордоном?
- Звернутися до українського консульства або місцевого нотаріуса для оформлення заяви.
- Засвідчити підпис на заяві у нотаріуса чи консульстві (у випадку іноземного нотаріуса підпис потрібно легалізувати або апостилювати).
- Забезпечити переклад заяви на українську мову з нотаріальним засвідченням (якщо документи оформлювалися іноземною мовою).
- Відправити заяву поштою до нотаріуса в Україні.
Важливо, що строк подачі заяви - лише 6 місяців з моменту смерті спадкодавця.
Тотальне подорожчання продуктів: українці залишаться без копійки у гаманці
Бронювання тріщить по швах, а ви і не здогадуєтесь: кого з працівників критичних підприємств раптово мобілізують
6 500 гривень від держави: кому і як отримати допомогу цієї зими
У пенсіонерів відберуть заслужені виплати: озвучено 4 головні причини
Після закінчення цього терміну спадкоємець має право отримати свідоцтво про право на спадщину. Цей етап можна здійснити через довірену особу.
Заява не подається, якщо спадкоємець:
- Малолітній, неповнолітній або визнаний недієздатним.
- Проживав разом зі спадкодавцем до його смерті.
Звернення до консульства економить час, адже документи одразу оформлюються українською мовою, що виключає необхідність додаткового перекладу чи легалізації.
Нагадаємо, спадщина залишить вас без субсидії: у ПФУ сказали, в якому разі допомогу вам таки збережуть
Раніше ми розповідали, що залишилась квартира у спадок: коли продавати, щоб уникнути податків та зайвих клопотів
Також, пенсія у спадок: як передати свої заощадження близьким