Одне з сіл на Львівщині відмовилося від поминок у день похорону.
Про сенс такого підходу розповів парафіяльний священик Вільшаника, настоятель церкви Преподобної Параскеви (УГКЦ) отець Олег Здреник, передає "Еспресо.Захід".

Три роки тому у Вільшанику, що на Самбірщині, відмовилися від пластикових квітів на кладовищі, а цього року скасували поминки після похорону. Мотивують це тим, що небіжчика треба гідно проводити в останню путь, а не перетворювати день похорону в ще одне застілля.

Як священик "зіпсував" поминки

"Якось я "зіпсував" поминки після похорону. Прийшов і запросив кожного, хто був на поминках, сказати щось хороше про померлого, ніхто не випив зайвого і спокійно всі розійшлися по домівках"– з посмішкою згадує отець Олег Здреник.

Про поминки священик говорив з людьми останні два роки і вже цього року, 6 грудня, парафіяльна громада прийняла локальне рішення - у своєму селі поминки в день похорону скасувати.

Священик і його парафіяни неодноразово замислювалися над наповненням цього звичаю. Адже сучасний варіант тризни не відповідає духу Євангелія.

Популярні новини зараз

Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше

Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію

Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Показати ще

"Я не кажу, що поминки - це погано. Моя позиція - поминки відійшли від першоджерела і втратили своє значення. Наша ініціатива не є акцією боротьби з церковним поняттям поминання померлих, а з його сучасною інтерпретацією. Тризна має глибоке коріння. Якщо хтось спробував би її повернути, то довелося б як мінімум відмовитися від алкоголю",- розповідає священик.

Якщо згадати першочергове призначення тризни, то тут мова йде про звичай збиратися рідним і друзям померлого, щоб втішити і заспокоїти сім'ю за столом.

А в наші дні всі йдуть в бар або в хату, сім'я переживає, щоб усім вистачило їжі і напоїв, щоб в селі потім нічого поганого не говорили.

"Я ніколи не бачив, щоб сім'я сиділа за столом і її втішали ті, хто прийшов на поминки, сказали вдові померлого, не переживай, твій чоловік зараз з Христом. Швидше навпаки - це рідні турбуються, щоб всіх розсадити, щоб всі страви були подані вчасно, і "скачуть" навколо гостей",- пояснює батько.

Фото: facebook vilshanykugcc

"Математика" поминок

В середньому на поминальний обід сім'я в селі витрачає від 4000 гривень. Дуже часто проблемою поминок в день похорону є те, що важко передбачити кількість всіх гостей, які прийдуть за стіл.

Адже якщо поминки проходять на 9 і на 40 день, то сім'я ще в змозі розрахувати кількість гостей. А день похорону це практично неможливо.

Бути в духовному екотренді

Вільшаник - не просто село. Звідси не вперше поширюються новації. Кілька років тому тут одними з перших відмовилися від пластику на кладовищах на благо екології.

"Зараз на могилах на нашому кладовищі ростуть тільки живі рослини і приносять живі букети. Можна було сказати людям просто - давайте перестанемо пити горілку на поминках, але я здогадуюся, чим це закінчиться. Все залишиться так само"– каже отець Олег Здреник.

Замість поминального обіду парафіяни Вільшаника пропонують пожертвувати ці кошти на молитву за упокій душі (Літургію). Поки що після цього рішення похорону в селі ще не було, тому протестувати таке рішення ще не було можливості.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, раніше У Карпатах побудували купіль під крилом у Бога: "зцілює тільки віруючих"

Як повідомляє портал «Знай.иа» Прикарпатський священик проміняв кадило на мандат: "Прощай, Церква"

Також «Знай.иа " писав, що На Закарпатті родина священика виховує 12 дітей: "дякуємо Богові"